Rondleidingen

Iedere zondag: rondleiding door het stadhuis van Weesp

Het stadhuis van Weesp is in vele opzichten een bijzonder monument. Het gebouw is één van de meest gave voorbeelden van Nederlands neoclassicisme. Daarnaast is het goed gedocumenteerd; in het archief van Weesp bevinden zich ontwerptekeningen, bouwinstructies en bestekdocumenten. Maar vooral is het een monument van de lokale democratie. Het gebouw is sinds zijn oplevering in 1776 tot vandaag in gebruik als stadhuis. Daarmee heeft het zowel een culturele als een maatschappelijke betekenis.

Rondleiding

Onder begeleiding van een gids kunnen ruimtes worden bezocht die normaal voor bezoekers gesloten zijn. Waarom staat er een doodshoofd boven deze deur? Hoe komen schilderijen uit de tijd van Rembrandt in dit stadhuis? Waar leidt dit verborgen trappenstelsel heen? Ga mee en ontdek het stadhuis van Weesp.

Iedere zondag om 15.00 uur bent u van harte welkom om deel te nemen aan de rondleiding. De tocht door het stadhuis duurt 1 uur en kost € 2,- p.p. (+ entree museum).

Rondleiding op aanvraag

Museum Weesp bevindt zich in het prachtige monumentale stadhuis van Weesp, waar veel te zien en veel over te vertellen is. Met een rondleiding van één van onze ervaren gidsen ontdekt u nog meer over onze rijke collectie en het historische gebouw waarin wij zijn gevestigd.

Duur en tarief

Een rondleiding duurt ongeveer een uur.
De kosten, tijdens openingstijden museum, bedragen € 30 per gids (excl. entreekaarten).
Een groep bestaat uit maximaal 20 personen.

Talen

Nederlands en Engels

Reserveren

U kunt uw rondleiding reserveren via museumweesp@weesp.nl . Wij verzoeken u uw aanvraag uiterlijk 2 weken voorafgaand aan uw bezoek te voldoen. De rondleidingen worden vastgelegd op basis van beschikbaarheid van rondleider(s) en Raadzaal/Burgerzaal (in verband met vergaderingen en huwelijken in het stadhuis).

Speciale wensen

Onze rondleidingen kunnen op maat worden gemaakt. Zo kunt u tijdens de rondleiding aandacht vestigen op de onderwerpen die u het meest interesseren. Een rondleiding is eventueel ook te combineren met een korte stadswandeling door het historische centrum van Weesp.

Zie ook de mogelijkheden van diverse arrangementen op deze website.

Voor uw speciale wensen, vragen of verzoeken met betrekking tot een rondleiding kunt u een mail sturen naar museumweesp@weesp.nl

Rondleidingen

Plan uw bezoek

Nieuwstraat 41
1381 BB Weesp

Voor openingstijden klik hier.

Volg ons ook Facebook (museuminweesp) en Instagram (museum_weesp), voor nieuwtjes, extra informatie en vragen.

Bereikbaarheid

Vanaf NS station Weesp 10 minuten lopen.

Parkeergelegenheid op 5 minuten loopafstand van het museum.

Toegankelijk voor mindervaliden. Hulphonden welkom.